Moartea lui Michele Ferrero deschide calea pentru succesiune la vârful grupului Ferrero, care are vânzări anuale de 8 miliarde euro și continuă să crească, în ciuda recesiunii din Italia, scrie Reuters.
Ferrero este cel care a inventat crema de ciocolată Nutella, bomboanele Ferrero Rocher, ouăle cu surpriză Kinder și bomboanele mentolate Tic Tac, transformând fabrica de ciocolată de provincie în cel mai valoros brand italian privat.
Miliardarul a murit în casa sa din Monaco, după o îndelungată suferință. Președintele Italiei, Sergio Mattarella, s-a declarat profund îndurerat de moartea lui Ferrero, pe care l-a considerat un „antreprenor înnăscut”.
Fiul lui Ferrero, Giovanni, a devenit directorul imperiului de ciocolată, după moartea fulgerătoare a fratelui său mai mare, Pietro, în urma unui infarct, suferit în timpul unei plimbări cu bicicleta în Africa de Sud. La finele lui 2013, Giovanni a negat informațiile potrivit cărora compania ar fi fost abordată de gigantul alimentar elvețian Nestle, spunând că Ferrero nu este de vânzare.
Seniorul Ferrero a transformat afacerea locală din regiunea Piemont într-un brand global. El a fost un lider puternic, dar totodată generos cu angajații și comunitatea. În ultimii ani, Ferrero s-a deplasat cu elicopterul în fiecare zi până la sediul companiei din Alba, nordul Italiei, pentru a degusta și a îmbunătăți noile produse.
Bătrânul nu a permis niciunui străin să se implice în compania înființată de tatăl lui, în anul 1946. Grupul a dorit în urmă cu câțiva ani să cumpere brandul rival britanic Cadbury, dar a renunțat la idee. În prezent, compania Ferrero este prezentă în 53 de țări din întreaga lume.
Revista de afaceri Forbes l-a descris pe Ferrero drept „cel mai bogat producător de bomboane de pe planetă”, familia italiană ocupând locul 30 în clasamentul celor mai bogate din lume, cu o avere netă de 23,4 miliarde dolari.